Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México

Abstract: Developing interculturally competent students who can compete successfully in the global market is one of the challenges for institutions of higher education. A common assumption is that the processes by which people are educated need to be broadly consistent with the way in which organiza...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Blanco Jiménez, Mónica, Rositas Martínez, Juan, Jardines Garza, Francisco Javier
Format: Otro
Language:English
Subjects:
Online Access:http://eprints.uanl.mx/8048/1/b5_2.pdf
_version_ 1824370618031669248
author Blanco Jiménez, Mónica
Rositas Martínez, Juan
Jardines Garza, Francisco Javier
author_facet Blanco Jiménez, Mónica
Rositas Martínez, Juan
Jardines Garza, Francisco Javier
author_sort Blanco Jiménez, Mónica
collection Repositorio Institucional
description Abstract: Developing interculturally competent students who can compete successfully in the global market is one of the challenges for institutions of higher education. A common assumption is that the processes by which people are educated need to be broadly consistent with the way in which organizations operate in a globalizing environment, especially enterprises along the border of the United States and Mexico. The geographical proximity of these countries creates a global dynamic between the two cultures requiring international staff. With this in mind, we turned to managers of Hispanic-owned business to report whether they believed, their employees possess the competences (knowledge, skills, attitudes, and experiences) deemed necessary for attaining global competency. We developed a questionnaire created by Hunter (2004) to measure global competencies. In our results we found that employees of the Hispanic enterprises that were targeted do not generally have a high level of global competence according to our indicators. Resumen: El desarrollo de los estudiantes interculturalmente competentes que puedan competir con éxito en el mercado global es uno de los retos para las instituciones de educación superior. Una suposición común es que los procesos por los cuales las personas son educadas tienen que ser ampliamente consistentes con la manera en que las organizaciones operan en un entorno de globalización, especialmente las empresas localizadas a lo largo de la frontera entre Estados Unidos y México. La proximidad geográfica de estos países crea una dinámica global entre las dos culturas que requieren 2 personal con competencias internacionales. Con esto en mente, hemos encuestado a los gerentes de negocios de propiedad hispana para conocer si consideran que sus empleados poseen las competencias (conocimientos, habilidades, actitudes y experiencias) que se consideren necesarias para el logro de una competencia global. Se desarrolló un cuestionario creado por Hunter (2004) para medir las competencias mundiales. En nuestros resultados encontramos que los empleados de las empresas hispanas que fueron encuestadas por lo general no tienen un alto nivel de competencia global de acuerdo con nuestros indicadores.
format Otro
id eprints-8048
institution UANL
language English
record_format eprints
spelling eprints-80482015-11-10T21:50:25Z http://eprints.uanl.mx/8048/ Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México Blanco Jiménez, Mónica Rositas Martínez, Juan Jardines Garza, Francisco Javier HD Industrias, Economía Laboral y Agraria Abstract: Developing interculturally competent students who can compete successfully in the global market is one of the challenges for institutions of higher education. A common assumption is that the processes by which people are educated need to be broadly consistent with the way in which organizations operate in a globalizing environment, especially enterprises along the border of the United States and Mexico. The geographical proximity of these countries creates a global dynamic between the two cultures requiring international staff. With this in mind, we turned to managers of Hispanic-owned business to report whether they believed, their employees possess the competences (knowledge, skills, attitudes, and experiences) deemed necessary for attaining global competency. We developed a questionnaire created by Hunter (2004) to measure global competencies. In our results we found that employees of the Hispanic enterprises that were targeted do not generally have a high level of global competence according to our indicators. Resumen: El desarrollo de los estudiantes interculturalmente competentes que puedan competir con éxito en el mercado global es uno de los retos para las instituciones de educación superior. Una suposición común es que los procesos por los cuales las personas son educadas tienen que ser ampliamente consistentes con la manera en que las organizaciones operan en un entorno de globalización, especialmente las empresas localizadas a lo largo de la frontera entre Estados Unidos y México. La proximidad geográfica de estos países crea una dinámica global entre las dos culturas que requieren 2 personal con competencias internacionales. Con esto en mente, hemos encuestado a los gerentes de negocios de propiedad hispana para conocer si consideran que sus empleados poseen las competencias (conocimientos, habilidades, actitudes y experiencias) que se consideren necesarias para el logro de una competencia global. Se desarrolló un cuestionario creado por Hunter (2004) para medir las competencias mundiales. En nuestros resultados encontramos que los empleados de las empresas hispanas que fueron encuestadas por lo general no tienen un alto nivel de competencia global de acuerdo con nuestros indicadores. Otro NonPeerReviewed text en cc_by_nc_nd http://eprints.uanl.mx/8048/1/b5_2.pdf http://eprints.uanl.mx/8048/1.haspreviewThumbnailVersion/b5_2.pdf Blanco Jiménez, Mónica y Rositas Martínez, Juan y Jardines Garza, Francisco Javier Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México. NO ESPECIFICADO. (Sin publicar)
spellingShingle HD Industrias, Economía Laboral y Agraria
Blanco Jiménez, Mónica
Rositas Martínez, Juan
Jardines Garza, Francisco Javier
Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México
thumbnail https://rediab.uanl.mx/themes/sandal5/images/online.png
title Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México
title_full Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México
title_fullStr Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México
title_full_unstemmed Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México
title_short Global competence of employees in hispanic enterprises on the U.S./Mexico border = Competencias Globales de los Empleados en las Empresas Hispanas de la Frontera Estados Unidos/México
title_sort global competence of employees in hispanic enterprises on the u s mexico border competencias globales de los empleados en las empresas hispanas de la frontera estados unidos mexico
topic HD Industrias, Economía Laboral y Agraria
url http://eprints.uanl.mx/8048/1/b5_2.pdf
work_keys_str_mv AT blancojimenezmonica globalcompetenceofemployeesinhispanicenterprisesontheusmexicobordercompetenciasglobalesdelosempleadosenlasempresashispanasdelafronteraestadosunidosmexico
AT rositasmartinezjuan globalcompetenceofemployeesinhispanicenterprisesontheusmexicobordercompetenciasglobalesdelosempleadosenlasempresashispanasdelafronteraestadosunidosmexico
AT jardinesgarzafranciscojavier globalcompetenceofemployeesinhispanicenterprisesontheusmexicobordercompetenciasglobalesdelosempleadosenlasempresashispanasdelafronteraestadosunidosmexico