La mercadotecnia en las PYMES y su influencia en el crecimiento de utilidades (Marketing in SME and their influence on earnings growth)
Abstract. This research aims to identify the marketing factors that enable SMEs succeed relative to its earnings growth in order to enhance their business opportunities. The independent variables included in this study are Product Management, Customer Service and Price Management. Research in conduc...
Autores principales: | , , , |
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Formato: | Artículo |
Lenguaje: | Spanish / Castilian |
Publicado: |
Facultad de Contaduría Pública y Administración U.A.N.L.
2013
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Materias: | |
Acceso en línea: | http://eprints.uanl.mx/12584/1/A6.pdf |
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author | Treviño Ayala, María Eloísa Villalpando Cadena, Paula Treviño Ayala, Rodolfo Antonio Lozano Treviño, David Fernando |
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description | Abstract. This research aims to identify the marketing factors that enable SMEs succeed relative to its earnings growth in order to enhance their business opportunities. The independent variables included in this study are Product Management, Customer Service and Price Management. Research in conducted in Monterrey and its metropolitan area of Nuevo Leon, Mexico. The methodology used is multiple linear regression. According to the results obtained with sample items, earnings growth is not a function of Product Management, Customer Service and Price Management, that is to say, the area of marketing activities used by the entrepreneur are not significant to achieve with ANOVA parametric test, positive growth in earnings.
Resumen. La presente investigación tiene como objetivo determinar los factores mercadológicos que permiten a las PYMES tener éxito con relación a su crecimiento de
utilidades con el fin de mejorar sus oportunidades de negocio. Las variables independientes contempladas en este estudio son Manejo del Producto, Servicio al Cliente y Manejo del Precio. La investigación es realizada en Monterrey y su área metropolitana del Estado de Nuevo León, México. La metodología utilizada es la regresión lineal múltiple. Acorde a los resultados obtenidos con los elementos muestrales, el crecimiento de utilidades no está en función del Manejo del Producto, Servicio al Cliente y Manejo del Precio; es decir, las actividades del área de mercadotecnia utilizadas por el empresario no son significativas para lograr, con la prueba paramétrica ANOVA, un crecimiento favorable en las utilidades. |
format | Article |
id | eprints-12584 |
institution | UANL |
language | Spanish / Castilian |
publishDate | 2013 |
publisher | Facultad de Contaduría Pública y Administración U.A.N.L. |
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